Üniversitemizden mezun olmaya hak kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler aşağıdaki gibidir:
Eğer öğrenciye acil bir mezuniyet belgesi gerekiyorsa ve öğrencinin diploması hazır değilse bu öğrenciye; Geçici Mezuniyet Belgesi düzenlenir. Bunun için yapılması gerekenler :
- Öğrenci Üniversitemizden almış olduğu öğrenci kimlik kartını (eğer bunu kaybetmişse yerel bir gazeteye bu kimliğini kaybettiğine dair kayıp ilanını) getirecektir.
- Lisans mezunu öğrenciler 25 TL Önlisans mezunu öğrenciler 15 TL diploma ücretlerini Halkbankası Kilis Şubesi öğrenci belgesi hesabına(0680-06000018 nolu hesap) yatırarak ilgili dekontu getirecektir.
- Öğrenci; Başkanlığımızdan temin edeceği Kayıt Sildirme Formu’nun kendisiyle ilgili bölümlerini doldurduktan sonra Kütüphane ve Dökümantasyon Daire Başkanlığı, Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlığı ve Beden Eğitimi Bölüm Başkanlığına ilgili bölümleri onaylatarak Başkanlığımıza Kayıt Sildirme Formunu getirecektir.
- Son kontroller Başkanlığımızda ilgili bölüm görevlisi tarafından yapıldıktan sonra öğrenciye Geçici mezuniyet Belgesi düzenlenecek ve imza bölümleri ilgili birimlerde onaylatıldıktan sonra bizzat öğrenciye veya noterden vekalet(vekaletin aslıyla birlikte) vermiş olduğu kişiye imza karşılığı Geçici Mezuniyet Belgesi verilecektir.
Diploması hazır olan mezun öğrenci 1.2.3. nolu işlemleri yaptıktan sonra imza karşılığı DİPLOMA’ sını alabilecektir.(Diploma öğrencinin kendisine veya noterden vekalet vermiş olduğu kişi harici kimseye verilmemektedir).
Önemli : Daha önce Geçici Mezuniyet Belgesini almış olan öğrenciler diplomalarını almağa geldiklerinde Geçici Mezuniyet Belgelerini Başkanlığımıza teslim etmek zorundadırlar. Aksi takdirde diplomalarını alamazlar. Geçici Mezuniyet Belgesini kaybeden öğrencilerimizin ulusal bir gazeteye Geçici mezuniyet Belgelerini kaybettiklerine dair kayıp ilanı verip o gazeteyle beraber Başkanlığımıza gelerek diplomalarını talep etmeleri gerekmektedir.